" />
як iBlazr потрапив на полиці Apple Store
09.11.2015

ImageВсього за кілька років Владислав Тисленко створив новий сегмент мобільних гаджетів і єдиний з українців потрапив зі своїм продуктом у мережу магазинів Apple Store

Теплого серпневого вечора Владислав Тисленко швидко йшов по переповненому туристами центру Лондона. 23-річному студенту одного із британських вузів не хотілося спізнитися на день народження до друга. Святкувати той вирішив скромно: пропустити по келиху сидру в барі на Бенксайд. Знаючи, що приятель захоплюється фотозйомкою на смартфон, Тисленко заздалегідь приготував подарунок.

Коли іменинник відкрив барвисту коробку і побачив зовнішній об'єктив Оlloclip для iPhone, Тисленко пожартував: «Залишилося тільки спалах додати». Так з жарту й почався успішний бізнес − виробництво зовнішніх спалахів iBlazr для смартфонів. Сьогодні подібні аксесуари випускають як мінімум чотири великих компанії, але до появи iBlazr цього ринку просто не існувало.

Тисленко, який годинами засиджувався за читанням статей на хай-тек сайтах Mashable і TechCrunch, сам тепер став героєм їх публікацій. За неповний рік його стартап Concepter продав понад 25 000 спалахів. Виторг за цей період злетів до $700 000. Підприємцю вдалося те, чого він і уявити не міг: iBlazr потрапив на полиці всесвітньо відомої мережі фірмових магазинів Apple Store. Постачальники мобільних аксесуарів вважають це рідкісною удачею − тільки в США мережа налічує близько 300 магазинів, виторг із квадратного метра в яких удвічі вищий, ніж у інших рітейлерів. Втім, рости Владиславу ще є до чого. Наприклад, тій ж Оlloclip, на яку він рівняється, вдалося продати більше 1 млн зовнішніх об'єктивів.

У 2010 році, отримавши ступінь бакалавра в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка за спеціальністю «менеджмент», Тисленко вирішив продовжити навчання за кордоном. Високими оцінками хлопець похвалитися не міг, але все одно подав документи відразу в кілька англійських університетів. Із престижних вузів прийшли відмови, а в «середнячків» вчитися він не хотів. Тоді Тисленко пішов на хитрість і в супровідному листі прикрасив свої досягнення. «Я написав, що чи не з першого курсу організовував усілякі заходи і брав участь у змаганнях з футболу. Свій найнижчий середній бал пояснював завантаженістю громадською роботою і спортом. Повірили», − зізнається Тисленко.

Сьогодні подібні виверти підприємцю вже ні до чого. У вересні Concepter поповнилася кількома новими співробітниками і навіть стажистом із Мексики. «Цікавий продукт і цікавий досвід», − розповідає Джейрах Бреніс, поки ми заносимо додаткові стільці і комп'ютери в коворкінг Startup Ukraine, де розмістилася команда Concepter. «В суботу вони знову розширювалися, потрібно було більше місця, − радіє Анна Петрова, засновник Startup Ukraine, де Тисленко із двома колегами вперше з'явилися кілька років тому. − Такими темпами скоро весь коворкінг займуть».

За роботу над спалахом Тисленко взявся одразу ж після повернення в Україну, з дипломом магістра в кишені. Почав із того, що склав піврічний план із перетворення ідеї на повноцінний продукт − у результаті робота розтягнулася на дев'ять місяців. Ніякого досвіду в створенні гаджетів у нього не було, довелося шукати фахівців. Начерк першого прототипу обійшовся у $800 − Тисленку вдалося виторгувати у дизайнера дві сотні доларів. Судячи з ескізу, пристрій виходив майже вдвічі більшим, ніж очікував підприємець. Але початок було покладено: спалах iBlazr вже отримала зовнішній вигляд.

Крок за кроком справа рухалася до створення прототипу. Тисленку вдалося знайти кількох інженерів і дизайнерів, які допомогли вдосконалити конструкцію. З грошима було туго: батько, який працював у великій будівельній компанії, фінансувати захоплення сина відмовився. «Всі працювали безоплатно, до перших доходів із продажів», – розповідає підприємець. Щоб мотивувати співробітників, Тисленко виділив їм невеликі пакети акцій компанії. «Довелося продати ігрову консоль PlayStation, витратити всі заощадження», – з посмішкою згадує бізнесмен.

Прототип був готовий у грудні 2013-го. Тисленка до останнього моменту мучили сумніви. «Чому ніхто до мене не запропонував подібний ґаджет? – ламав голову підприємець. – Може, він просто не потрібен покупцям?» Команда Concepter вирішила зібрати гроші на виробництво через проект Kickstarter. Краудфандинг – найкращий спосіб перевірити, чи готовий споживач голосувати за продукт гаманцем, вирішив Тисленко.

Незабаром впевненості в молодого бізнесмена додалося: про незвичайний Kickstarter-проект написало популярне онлайн-видання Mashable. Поява цього тексту – низка випадковостей. Статтю про iBlazr опублікував один з українських сайтів, її передрукував російський проект, а потім американський блог. Там її й помітив співробітник Mashable, який заміняв того дня штатного редактора розділу ґаджетів. «Тисячі людей підписалися на нашу сторінку, щоб дізнатися, коли продукт буде доступний для замовлення», – згадує Тисленко.

За місяць краудфандингової кампанії на Kickstarter планували зібрати $58 000. У підсумку отримали майже втричі більше – $156 789. Гроші витратили на випуск першої партії з 5000 спалахів. Це сталося наприкінці 2013-го, а вже в січні наступного року команда Concepter із готовим продуктом вирушила на виставку споживчої електроніки CES 2014 у Лас Вегасі. Поїздка вдалася: підприємець завів собі корисні знайомства. Партнером Concepter у США став дистриб’ютор Prestige International. Його співробітникам настільки сподобався спалах, що ті відразу порадили Тисленку надіслати запит до Apple. Уже за півроку коробка з українським ґаджетом красувалася у фірмових магазинах Apple Store у США.

Сьогодні Apple – найбільший клієнт iBlazr. Щокварталу компанія закуповує 3000 спалахів тільки для США, а незабаром вони з’являться і в Європі. До 25 000 пристроїв першого покоління, проданих за неповний рік, скоро можуть додатися ще 10 000.

На підході – друге покоління iBlazr. Для виробництва цього спалаху компанія зібрала на Kickstarter $253 578 (планувала $70 000). Новинку необов’язково приєднувати до смартфона, а завдяки бездротовому з’єднанню можна одночасно використовувати декілька спалахів. Постачання iBlazr 2 розраховують почати вже в жовтні.

Ми розмовляємо з Тисленком біля його робочого місця в коворкінгу. Бізнесмен явно ігнорує стартаперську моду. Замість толстовки – спортивна футболка, замість Adidas Superstar – бігові кросівки, на руці смарт-годинник Garmin, а не популярні Apple Watch. Спортивний стиль – не через бажання виділитися з натовпу хіпстерів: ще в Лондоні підприємець захопився бігом. Захоплення швидко переросло в серйозні заняття тріатлоном.

У бізнесі, як і у спорті, Тисленко покладається на власні сили. Залучати інвестиції в Concepter бізнесмен не поспішає – не бачить причин ділитися ще з кимось часткою в компанії. У відповідь на запитання, чи не хоче він випробувати тактику Smart Money – запросити досвідчених інвесторів, здатних розвивати бізнес, підприємець кидає: «Щоб спитати поради, достатньо написати потрібним людям. Віддавати частину бізнесу необов’язково».

Спалах iBlazr – чудовий старт, але Тисленко знає, що рано чи пізно потрібно буде представити щось зовсім нове. У його планах – відразу кілька проектів. Один із них – додаток, що допоможе людині упорядкувати розклад на день. Таких на ринку чимало, але підприємець обіцяє по-справжньому новаторський сервіс. Другим, судячи з прийдешньої презентації на виставці CES 2016, може стати ще один аксесуар для iPhone. «Чи не об’єктивом хочете приятеля порадувати?» – я мимоволі згадую історію в лондонському барі, що поклала початок iBlazr. «Не поспішайте. Незабаром усе дізнаєтеся», – посміхаючись, знизує плечима Тисленко.

http://forbes.net.ua/

Читати також:

Эпси Софт и венчурные фонды Украины

Twitter: как муравьи и птички сделали миллиардером Джека Дорси

Alibaba без разбойников: как Джек Ма покорил китайский интернет-рынок

За первый день продаж GTA V было выручено более 800 миллионов долларов

Свой бизнес на Раротонга - вместо Москвы

 
< Пред.   След. >
2007-2016 Сайт Деньга создан чтобы помочь Вам достичь материального благополучия. Материалы сайта раскрывают тематики Инвестиции, Создание собственного бизнеса, Карьерный рост, Образование. Ресурс ориентирован на украинскую аудиторию, но может быть полезен всем. Редакция не несет ответственности за достоверность информации, опубликованной в рекламных материалах. Использование материалов Деньга разрешено только при наличии активной ссылки на главную страницу портала www.denga.com.ua