" />
Ігри мільйонів: як створити свій бізнес на чужому дозвіллі
24.12.2015

ImageУ мобільні ігри компанії Nika Entertainment, створеної Максимом Слободянюком, щодня грають 2 млн людей. І це лише початок, впевнений молодий підприємець

Про те, що в луганському офісі Nika Entertainment розірвався снаряд, Максим Слободянюк дізнався в Києві, на недільній церковній службі. Ця новина не викликала в бізнесмена сильного шоку: в липні 2014-го артобстріли в окупованому Луганську стали звичайною справою. До кінця дня офісна будівля згоріла дотла, а з нею – меблі та оргтехніка на суму $700 000. На щастя, ніхто не постраждав: Слободянюк встиг перевезти співробітників в інші міста.

Війна на сході України не зупинила бізнес Nika Entertainment. Сьогодні в компанії офіси в Києві, Харкові та Львові. У ній близько 150 працівників. В активі Nika – шість успішних мобільних ігор, які встановили близько 50 млн осіб.

У планах 29-річного Слободянюка – вивести компанію на рівень фінської Rovio, творця легендарної мобільної гри Angry Birds із виторгом $158 млн за 2014-й. Щоб досягти цієї планки, Nika доведеться попітніти: за останній рік вона заробила близько $10 млн.

Слободянюк, корінний луганчанин, любить своє місто і до початку військових дій причин для переїзду в Київ чи Харків не бачив. Єдиний син у сім'ї інженерів, Максим закінчив старші класи школи екстерном 2003-го. Того ж року вступив до Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля, паралельно почав підробляти програмістом. Невеликі веб-проекти швидко принесли перші гроші, але 18-річному студентові хотілося спробувати сили в чомусь масштабнішому. Незабаром Слободянюк презентував технологію електронного підпису, яку Всесвітня організація інтелектуальної власності удостоїла найвищої нагороди – золотої медалі винахідника.

Мета Слободянюка – створити конкурента Candy Crush Saga

В Україні свою розробку молодик упровадити не зміг: для проекту потрібні були державні інвестиції, а на них уряд поскупився. Це лише додало впевненості в тому, що пора починати власний бізнес. Накопичені гроші Слободянюк вклав у запуск аутсорсингової компанії NetPartner-IT. Як це часто буває, перша спроба була не надто вдалою, і вже через рік фірму довелося закрити: американські замовники не платили обіцяного, і незабаром гроші на зарплати 15 працівникам закінчилися. «Розраховувався з ними офісною технікою, меблями – усім, що мало цінність, – згадує Слободянюк. – Подавати на клієнта до суду було марно, ми працювали без офіційних договорів». Для підприємця це стало хорошим уроком.

Після банкрутства NetPartner-IT Слободянюк влаштувався в місцеву телекомунікаційну компанію. Але вже 2006-го він знайшов клієнта з Нідерландів і запустив нову аутсорсингову компанію – iLogos. Спочатку айтішники співпрацювали зі студіями з розробки ігор із країн СНД, але незабаром зосередилися на роботі з гігантами ігрової індустрії – Rovio, Electronic Arts, Ubisoft.

2012-го для продажу своїх послуг iLogos відкрила офіс у Гамбурзі. Партнером був Олександр Голдибін, який до цього працював гендиректором Mail.Ru Games у Німеччині. Завдяки новим клієнтам за підсумками року компанія збільшила виторг на 50%, до $3 млн. Приблизно тоді ж Слободянюк вирішив, що пора заробляти не на аутсорсингу, а на створенні власних продуктів. 2013 року він взявся за новий проект – студію з розроблення ігор Nika Entertainment.

Вирішили не запускати проект з нуля. Як стартовий майданчик Слободянюк обрав компанію AAA Games – викупив усю команду та напрацювання. «Знаю Максима ще з 2009-го, він дуже прогресивний бізнесмен», – запевняє один з керівних партнерів AAA Games Ігор Осипенко. Суму угоди сторони тримають у таємниці, але Слободянюк не приховує: загалом на запуск витратив понад $350 000. Компанію iLogos підприємець залишив на опіку партнерам, з якими починав бізнес.

Свій перший продукт Nika випустила на початку 2013 року. Це були «Загадки Атлантиди» – гра у форматі «три в ряд»: користувачеві потрібно скласти три кристали в лінію. Здавалося б, на ринку тисячі подібних ігор, але Nika Entertainment змогла непогано заробити. За два роки гра принесли приблизно $5 млн. Слободянюку дісталася третина суми. Решта пішла платформам на кшталт App Store і видавцеві, який займався просуванням і маркетингом. Загальне число інсталяцій гри перевищило 20 млн. «Nika знайшла свою нішу й не кидається з боку в бік. Але потрібно розуміти, що мобільні ігри – найдинамічніший ігровий сегмент. Конкуренція постійно посилюється. Будь-яка компанія, що вирішила зайнятися мобільними іграми, буде змагатися зі світовими гігантами на кшталт Supercell, King, EA», – пояснює Дмитро Терьохін, засновник і керівник компанії з розробки ігор Nekki.

Як це – конкурувати з монстрами ігрової індустрії – Слободянюк відчув на власному досвіді. У 2014-му найбільша компанія з розробки мобільних ігор King, яку Activision Blizzard нещодавно купила за $5,9 млрд, зібралася подати на Nika Entertainment до суду. Предметом суперечки стала створена українською компанією гра «Магічна кухня». King звинуватила студію у плагіаті та використанні її технологій. «Зазвичай у таких ситуаціях вимагають компенсацію в мільйони доларів і видалення гри, а то й закриття всієї студії. Я чітко розумів: ми нічого не крали. Вирішив боротися», – згадує Слободянюк. За два місяці американські адвокати врегулювали справу без суду, довівши рацію Nika. Юридичні витрати обійшлися компанії в $100 000, але підприємець переконаний: справа того була варта.

 

За два роки виторг Nika Entertainment подвоївся, досягнувши $10 млн

Сьогодні у Nika вже шість ігор. Розробка кожної коштує компанії мінімум $350 000. Ще одна гра – на стадії остаточного доопрацювання. Завдяки хітам, які щодня збирають аудиторію у 2 млн осіб, виторг студії за останні два роки подвоївся. У цьому Слободянюку непогано допомогло знання закордонних ринків, зокрема й азіатських. Наприклад, спеціально для японських користувачів Nika Entertainment повністю змінила персонажів і загальний дизайн «Загадок Атлантиди». Завдяки цьому гра ненадовго вирвалася в місцевий топ завантажень.

Не рухатися вперед Слободянюку нецікаво. «Невтомний і невгамовний чоловік. Здається, Максим ніколи не відпочиває й постійно працює», – ділиться один із колишніх співробітників Nika. Сьогодні своїм першочерговим завданням Слободянюк бачить самостійне видання ігор. Створити продукт до снаги багатьом, але його просуванням найчастіше займається сторонній видавець. А отже, від нього в кінцевому підсумку залежить комерційний успіх гри. Ціна таких послуг – більше половини прибутку від продажів. Тому керівник Nika має намір зайнятися виданням власних ігор, а з часів виступати партнером для інших студій. Головна складність – у формуванні досвідченої команди маркетологів і бізнес-аналітиків. Слободянюк, у чиєму активі кандидатська дисертація і ступінь МВА, вважає, що впорається.

Серед інших амбітних планів бізнесмена – створення багатокористувацької гри на кшталт Candy Crash Saga з десятками мільйонів активних користувачів. Наскільки це реально? «Мобільні платформи розмили межі між країнами», – розповідає Терьохін. А отже, в української команди є всі шанси на успіх. Енергії і знань Слободянюку не позичати. Головне, щоб поганих новин приходило якомога менше.

http://forbes.net.ua/

Читати також:

як iBlazr потрапив на полиці Apple Store

Миллиарды в глазури: чего стоит «Рошен»

Свой бизнес на Раротонга - вместо Москвы

За первый день продаж GTA V было выручено более 800 миллионов долларов

История Nintendo

 
< Пред.   След. >
2007-2016 Сайт Деньга создан чтобы помочь Вам достичь материального благополучия. Материалы сайта раскрывают тематики Инвестиции, Создание собственного бизнеса, Карьерный рост, Образование. Ресурс ориентирован на украинскую аудиторию, но может быть полезен всем. Редакция не несет ответственности за достоверность информации, опубликованной в рекламных материалах. Использование материалов Деньга разрешено только при наличии активной ссылки на главную страницу портала www.denga.com.ua