" />
Успішні ігри: фінську студію Supercell оцінили в $10,2 млрд
27.06.2016

Image21 червня представники китайського холдингу Tencent Holdings заявили про викуп 84,3% акцій фінської студії з розробки мобільних ігор Supercell. Сума угоди становить $8,6 млрд, а всю компанію в цілому оцінено в $10,2 млрд.

Наразі Supercell – одна з найдорожчих компаній з розробки ігор тільки для мобільних пристроїв у світі. Угоду планують закрити вже до кінця третього кварталу, якщо Tencent отримає відповідний дозвіл з боку регуляторів ринку.

Supercell – приклад сучасної технологічної компанії. Лише 180 осіб створюють чотири мобільні гри, які генерують понад $2 млрд виторгу. Для порівняння: в Україні є тільки дві компанії, у яких виторг більший – металургійний гігант «Метінвест» та енергетичний монополіст «ДТЕК» з виторгом в 166 і 93 млрд гривень відповідно (згідно з останнім рейтингом Forbes 200 найбільших компаній). При цьому чисельність працівників зазначених компаній сягає десятки тисяч людей. Якщо ж говорити про оцінку бізнесу, в Україні немає жодної компанії, вартість якої могла б зрівнятися з Supercell: студія, що створює лише чотири гри, коштує дорожче за 17 найбільших компаній України.

Компанія Supercell – приклад того, як зовсім невелика команда людей здатна створити справжню машину для заробляння грошей. Її було засновано 2010-го лише шістьма розробниками ігор. Того ж року компанія презентувала свою першу гру Gunshine.net, втім, популярною вона так і не стала. Тоді генеральний директор компанії Ілкка Паананен запропонував колегам змінити стратегію: замість випуску низки другосортних ігор, зайнятися розробленням якісного продукту, який міг би надовго захопити увагу гравця.

Supercell – приклад сучасної технологічної компанії. Лише 180 осіб створюють чотири мобільні гри, які генерують понад $2 млрд виторгу

За наступні п'ять років Supercell випустила всього чотири гри. Це симулятор ферми Hay Day, а також три симулятори бою – Clash of Clans, Boom Beach і Clash Royal. Основний принцип ігор – у тому, що вони ніколи не закінчуються: користувач розвиває свою базу, бореться з противниками, покращує ферму/армії – і робить усе це на постійній основі. І якщо Hay Day виріс за рахунок жіночої аудиторії (дамам було цікаво збирати урожай), то серед чоловічої справжнім хітом стала гра Clash of Clans, яка і сьогодні тримається у списку найбільш завантажуваних ігор на планеті.

Саме Clash of Clans став першим справжнім ігровим хітом Supercell. Якщо на ринку США Hay Day заробляла $100 000 на день, то військовий симулятор – близько $500 000 на день. Тільки на головних ринках Clash of Clans заробляв до $2,5 млн за добу: гравці витрачали гроші на швидший розвиток бази і придбання ресурсів. У результаті стрімкого розвитку вже 2013-го виторг ігрової студії, яка мала лише дві мобільні гри, перевищував $1,5 млрд: Clash of Clans стала хітом, який підірвав світ. Знайти цю гру можна і на смартфонах українських топ-менеджерів.

При цьому Supercell завжди залишалася невеликою компанією. Тоді ж, 2013-го, Forbes звернувся в компанію з проханням провести невелике інтерв'ю з CEO Паананеном: один із працівників відповів, що зараз усі готуються до випуску нової гри і настільки зайняті, що керівник ледь не сам пише код. Сьогодні в Supercell чотири повноцінні гри, але їхньою розробкою займаються лише 180 співробітників.

А результати Supercell вражають. Гра Clash Royal вийшла у світ взимку 2016-го. Уже через місяць виторг цієї гри становив $110 млн. Одна тільки Clash of Clans сьогодні приносить компанії щонайменше $1,3 млрд виторгу щорічно, загальна прибутковість перевищує $2 млрд: саме такі суми 100 млн користувачів, які запускають ігри Supercell щодня, витрачають на придбання внутрішньоігрових ресурсів.

Взаємовигідна співпраця

Китайський холдинг Tencent уже давно збирає під своїм «дахом» найпопулярніші ігрові компанії у світі. Сьогодні йому належать розробник відомої мережевої гри League of Legends, частка в Epic Games і Activision Blizzard – одній із найбільших компаній світу зі створення ігор.
В Україні немає жодної компанії, вартість якої могла б зрівнятися з Supercell: студія, що створює лише чотири гри, коштує дорожче за 17 найбільших компаній України

Але купівля Supercell – не тільки придбання цінного активу. За попередніми даними, Tencent допоможе фінській студії в популяризації своїх ігор на ринку Китаю, де серед аудиторії попит мають місцеві ігри, часто незрозумілі для європейців. Для порівняння: найпопулярніша в Піднебесній гра (з назвою, яку важко передати) заробляє понад $600 000 на день, тоді як Clash of Clans – лише трохи більш як $100 000. Союз Tencent і Supercell дасть змогу подолати цей бар'єр і вийти на величезний ринок Китаю. При цьому, як запевняють представники обох сторін, фінська компанія залишить за собою повну незалежність.

Softbank рятується

Серед причин здійснення угоди – фінансові труднощі всередині японського холдингу Softbank: його борги становлять близько $80 млрд. І щоб розрахуватися з ними, компанія активно розпродає свої найцінніші активи.

Softbank інвестував у Supercell ще 2013-го. Тоді за $1,53 млрд японці викупили 51% студії. А двома роками пізніше збільшили свою частку до 73%. Суму угоди додаткового викупу не повідомляють, але відомо, що оцінка компанії становить близько $5 млрд. Китайський холдинг Tencent, у свою чергу, викупив не тільки всю частку Softbank, а й дозволив продати свої акції працівникам Supercell: на руках у людей усередині компанії все ще залишається досить великий пакет.

Розпрощавшись з ігровим активом, Softbank візьметься і за e-commerce. У компанії планують до кінця року продати свою частку в Alibaba Group Holding – найбільшому торговельному майданчику Китаю. Покупцем виступить сам Alibaba, а попередня сума угоди сягатиме $7,9 млрд. До речі, нині CEO компанії Джек Ма також намагається домовитися про зворотний викуп акцій з Yahoo, яка володіє часткою в Alibaba вартістю $25 млрд.

http://forbes.net.ua/

Читати також:

Ігри мільйонів: як створити свій бізнес на чужому дозвіллі

За первый день продаж GTA V было выручено более 800 миллионов долларов

История Nintendo

Alibaba без разбойников: как Джек Ма покорил китайский интернет-рынок

Як у селі під Харковом українські авіаційні інженери організували виробництво вітрогенераторів

 

 
< Пред.   След. >
2007-2016 Сайт Деньга создан чтобы помочь Вам достичь материального благополучия. Материалы сайта раскрывают тематики Инвестиции, Создание собственного бизнеса, Карьерный рост, Образование. Ресурс ориентирован на украинскую аудиторию, но может быть полезен всем. Редакция не несет ответственности за достоверность информации, опубликованной в рекламных материалах. Использование материалов Деньга разрешено только при наличии активной ссылки на главную страницу портала www.denga.com.ua