" />
Бізнес-план інтернет-магазину: чим він відрізняється
01.05.2019
ImageІнтернет-магазин як бізнес-процес дуже мало схожий на звичайний магазин. Але багато хто цього ще не знає - і використовує в бізнес-планах стандартну схему плану роботи торгової точки (продажів, насправді, вони після цього можуть зовсім не дочекатися). Головні відмінності планування роботи та відкриття онлайн-магазину товарів перераховує Prostobiz.ua

Головна відмінність бізнес-плану інтернет-магазину

У офлайн-точок продажів «стартовий» бізнес-проект зазвичай фокусується на викладі обсягу і суті великих початкових інвестицій, розрахунку точки беззбитковості, терміну окупності - і взагалі відрізняється більш високою увагою до процесів до «виведення на прибутковість» ніж до подальшого розвитку проекту.

Почасти це пов'язано з тим, що докладні бізнес-плани стартапів у нас, на жаль, часто пишуться «мимоволі» - не стільки з внутрішніх установок підприємця, скільки для переконання інвесторів, кредиторів в тому, що гроші, виділені на такий проект, не пропадуть . Відповідно планування стартапу, за великим рахунком, ведеться до терміну повернення інвестицій, або до «відбиття» власних вкладень засновників магазину. А після цього «великого години Х», яка сприймається мало не як самоціль і вершина досягнень, негласно передбачається створити новий бізнес-план - який, найчастіше, теж виявляється «заточений» на отримання нової позики і розрахований знову-таки на термін до його повернення.

А ось у інтернет-магазинів в переважній більшості випадків стартові інвестиції порівняно малі. Як відомо, нинішні інет-точки продажів часто не мають навіть складу і кур'єрів - обмежуються лише домовленостями з великими складами постачальників і кур'єрськими службами даного міста. Внаслідок цього старт складається «по грошах», крім витрат по реєстрації компанії, лише в коштах на створення сайту (включаючи наповнення його каталогу і активну пошукову оптимізацію), резерві на зарплату двох-п'яти співробітників і бюджеті маркетингово-рекламної роботи до виходу на прибутковість.

Все це разом узяте може скласти від декількох сотень доларів (всього-то!) До декількох тисяч тих же одиниць - які середньостатистичний інтернет-стартапер вишукує самостійно, не витрачаючи нерви на пошук інвестицій.

І навіть в тому випадку, якщо крім роботи зі складами постачальників планується мати власний склад і здійснити закупівлю товару - що абсолютно необхідно при орієнтації на високу терміновість доставки або продажу делікатного товару, а також доречно при невеликих зовнішніх обсягах вашої продукції (скажімо, книги, мобілки ) - то і тоді ціна оренди складу і витрати на персонал в ньому, все-таки, на порядок нижче, ніж в середньостатистичному офлайн-магазині.

    Внаслідок цього в бізнес-плані старту інтернет-магазину найчастіше можна не приділяти переважного уваги часу і термінів повернення первинних вкладень. При відсутності закупівель дорогого товару стартові витрати можна не дуже враховувати при плануванні. Замість цього слід пильніше розглядати регулярні щомісячні витрати і доходи, їх імовірну динаміку.

Також без вантажу багатосторінкових «думок» про окупність стає зручніше розглядати різні варіанти сценаріїв розвитку магазину - виходячи зі зміни тих чи інших факторів, що впливають (сезонність, валютний курс і так далі).

Коли ж розширення успішного і прибуткового магазину зажадає все-таки позик - це виходить вже зовсім інша бізнес-планування повернення інвестицій: з акцентом не так на можливостях і швидкості повернення, як на «користь» додаткових вкладень, на збільшенні прибутковості і перспективності проекту.


Які глави бізнес-плану інтернет-магазину особливо відрізняються

Кажучи узагальнено, у що створюється або розширюється інтернет-магазину найбільшим чином відрізняється вся маркетингова складова бізнес-планування - тут вона яскраво «перекошена» в сторону особливого мистецтва інтернет-маркетингу, різко відрізняється від маркетингу поза Мережею.

По-перше, аналіз конкурентного середовища, ніші, ємності ринку тут має не символічний приблизний характер у вигляді чисельності відвідувачів - а виражається в конкретних списках величезного (в мегаполісах для поширених товарів) числа інтернет-магазинів з тим же товаром; списків їх цін і націнок на ряд високоспросовой продукції порівняно із запланованими вами цінами і націнками, списків і детальних описів властивостей роботи постачальників даного товару та точної логістики від їх складів, списками кур'єрських служб (якщо ви ними будете користуватися).

По-друге, хороший бізнес-план інтернет-магазину містить докладний аналіз кількості і частоти пошукових запитів по товарах обраної вами категорії з міст, в яких ви збираєтеся здійснювати доставку.

Це велика робота - запити можуть бути більш загальні ( «подарунок дівчині»), більш конкретні, зовсім високоточні (скажімо, «марка + повна назва моделі + колір + місто»). Варіабельність для широких груп продукції тут дає тисячі варіантів, які слід проаналізувати. Для частини запитів потрібно врахувати ще і сезонність (Новий Рік, 14 лютого, 8 березня). До речі, таким шляхом, часом, можна відшукати слабоохваченную вашими конкурентами нішу для просування.

Тут же повинен бути також аналіз видач на всі ці запити - із зазначенням, хто з конкурентів на який запит більше сфокусований (особливо це важливо по найбільш масовим запитам для топових видач, першої двадцятки результатів). Обчисліть заздалегідь, яку групу запитів по вашій темі конкуренти-гіганти поки ігнорують, віддаючи нішу невеликим магазинам, яких ви могли б без праці «обійти» в ведучих.

Природно, для цього треба в принципі розбиратися в інтернет-аналітиці.

По-третє, бізнес-план інтернет-магазину повинен детально вказувати терміни, властивості, ціни плануємих робіт з пошукової оптимізації - з імовірною динамікою виведення з найбільш масовим запитам в топ видач і зростанням продажів в зв'язку з цим.

Неодмінна глава тут повинна бути присвячена співробітництву вашого магазину з прайс-агрегаторнимі порталами - знову ж таки, зі списками, цінами, розрахунком можливої ​​частоти переходів з агрегаторів цін до вас і відсотка покупок від цих переходів.

Окремо потрібно вказати плануємі властивості вашого контенту:

    співвідношення унікальної інформації і копипаста (якого, втім, краще максимально уникати навіть в описах і нечислових характеристики товару - інакше індексація пошуковими системами погіршується багаторазово);
    наявність відгуків по моделях товару і брендах і вашої реакції на відгуки (з урахуванням окремої оптимізації сервісу відгуків і трафіку за запитами назв ваших товарів зі словом «відгуки»);
    наявність на сайті магазина високотрафікового нетоварного контенту - власних статей типу «що подарувати дівчині» або «як вибрати пилосос», форумів з питаннями (де масові, трафікогенние питання ви можете написати самі і самі ж на них відповісти).

Cюда ж примикають розрахунки роботи по SMO - оптимізації під відвідувачів, які прийшли з соцмереж, що мінімізує швидкі відходи з вашого сайту - і продажів, пов'язаних з цим механізмом; а також планування робіт по SMM, адже інтернет-магазин має можливість вбудовувати продажний інтерфейс в акаунти соцмереж або просто домовлятися про продажі шляхом обміну повідомленнями з користувачами соцмережі - витрати і доходи за цим механізмом теж потрібно прорахувати.

    Нарешті, прихід покупців на сайт і наступні продажі іноді серйозно залежать від мовних особливостей вмісту сайту. Скажімо, запит «візочок дитячий» дає по місту Києву багато тисяч точних входжень, але аж ніяк не багато інтернет-магазинних результатів, в першому рядку видається львівський магазин. І це джерело відвідувань і продажів теж повинен особливо прораховуватимуться.

По-четверте, в інтернет-магазині важливіше, ніж у звичайній точці продажу, ще до старту детально розписати демпінгові особливості в їх динаміці - що і коли ви збираєтеся продавати дешевше, ніж у основних конкурентів. Які акції з якою частотою ви будете проводити - і за рахунок яких домовленостей з постачальниками або виробниками. Які спеціальні рекламні кампанії по цих акціях ви здійсните і наскільки юзабільний ви оформите акційні пропозиції на сайті (про стандартну щомісячну рекламу вашого магазину, а так само про програми лояльності ми тут не говоримо - оскільки розповідаємо тільки про відмінності бізнес-плану інтернет-магазину від інших бізнес-планів).

Адже на відміну від офлайн-продажів, досвідчені інтернет-користувачі елементарно порівнюють ціни в десятках інтернет-магазинів - і вельми масово вибирають покупку з мінімальною ціною. Тому вміле маневрування між елементами демпінгу і підвищенням тарифів тут є основоположним двигуном зростання продажів і лояльності

По-п'яте, інтернет-магазин може відрізнятися можливістю оплати платіжними картами через ваш портал, сайт банку або платіжної системи, через транзитний сайт (інтернет-еквайринг), за допомогою мобільного терміналу в руках кур'єра, у вигляді зарахування грошей покупця будь-яким шляхом на особисту картку співробітника магазина; можлива оплата електронними грошима, а можливі і різні види проплат від юросіб.

Все це потрібно запланувати - з урахуванням передбачуваної динаміки витрат і доходів по цих каналах транзакцій.

По-шосте, масово відвідуваний сайт магазину може приносити чималий дохід і крім продажів товару. Що і коли з численних механізмів монетизації сайту на сайті ви здійсните і на який додатковий дохід при цьому розраховуєте - теж необхідно зафіксувати.

Нарешті, в сьоме, для сайтів інтернет-магазинів вкрай важливим є щоденний контроль за правильністю контенту (наявністю товару на складі, незмінністю його ціни).

Справа в тому, що «вбивцею» початківців інтернет-магазинів є виявлення покупцем відсутність замовленого товару, вказаного магазином як наявний «в наявності», подорожчання товару, збільшення терміну доставки - а також явні попередження на сайті на кшталт «про точні ціни та наявність товару перепитаєте у менеджера »(якщо товар масовий, передзвонювати майже ніхто не буде, конкуренція надто велика - підуть з сайту відразу). Природно, гинуть і інтернет-стартапи, у яких виявляються теги, які залучають високий трафік, але не мають відношення до вмісту сторінки.

Так ось, як саме, хто саме і наскільки часто буде «пробивати» по всім постачальникам наявність і ціни товарів - і по всіх сайтах-агрегаторами і партнерам актуальність ваших цін - потрібно теж продумати і розрахувати заздалегідь.

І нехай буде вам прибуток!

Джерело: https://www.prostobiz.ua/ Переклад Дєньга 

Читати також:

Мільярд за 85 секунд: у всесвітній день шопінгу Alibaba поставив новий рекорд

Бесценные советы по составлению бизнес-плана

Выручка Alibaba в третьем квартале 2016 выросла на 54%

В чем состоят функции создателей бизнеса

Alibaba став найбільшим рітейлером у світі

Описание предприятия – ключевой раздел бизнес-плана 

Как повысить средний чек в интернет-магазине?

Благодаря онлайну в мире становится все больше миллиардеров

Организуйте эффективный домашний офис

 

 
След. >
2007-2016 Сайт Деньга создан чтобы помочь Вам достичь материального благополучия. Материалы сайта раскрывают тематики Инвестиции, Создание собственного бизнеса, Карьерный рост, Образование. Ресурс ориентирован на украинскую аудиторию, но может быть полезен всем. Редакция не несет ответственности за достоверность информации, опубликованной в рекламных материалах. Использование материалов Деньга разрешено только при наличии активной ссылки на главную страницу портала www.denga.com.ua